Op de website van Eventim kunnen klanten terecht voor tickets van diverse evenementen. Deze online ticket aanbieder zorgt ervoor dat men ten alle tijde verzekerd is van de beste kaarten en de beste service voor wat betreft de diverse evenementen. Klanten worden daarnaast ook breedvoerig ge�nformeerd. Men kan verder ook rekenen op de beste cadeau service, het ontvangen van nieuwsbrieven en veel meer. Of men nou op zoek is naar tickets voor een grote wedstrijd, een musical, het concert van een sterpianist of een popfestival, Eventim heeft het allemaal. Klanten hebben niet alleen de mogelijkheid om online tickets te kopen bij Eventim. Men kan er ook voor kiezen om nieuwsbrieven te ontvangen, een cadeaubon aan te schaffen om vrienden en kennissen blij te maken of een ticket met plattegrond te boeken. Eventim staat ook bekend als de grootste ticketingbedrijf van Nederland en verkoopt tickets van meer dan 450 organisatoren. Dit bedrijf kan daarom een unieke evenementsaanbod garanderen van duizenden evenementen en voorstellingen. Ook veel touringcarbedrijven regelen hun tickets via Eventim. Dit bedrijf beschikt namelijk over een speciale afdeling, die zich bezighoudt met ticketverkoop via deze doelgroep. Eventim maakt gebruik van diverse flexibele opties voor busbedrijven om op die manier zo optimaal als mogelijk de bussen vol te krijgen. Hiervoor wordt er ook bijvoorbeeld onderhandelt met theaterproducties, welke heel vaak goede resultaten levert.


Informatie over Eventim

Eventim is dé online ticketmastershop. Door de fusie van twee bedrijven, See tickets en Eventim, is het bedrijf de grootste ticketbureau van Nederland. Door de fusie hebben consumenten de mogelijkheid om hun concert-, theater-, musical- en festivalkaartjes kopen op één locatie. Dit vergroot het gemak voor de consumenten. Verder verandert er niks voor consumenten, behalve het gemak van een kaartje kopen voor een evenement. Eventim zorgt ervoor dat je altijd de beste kaartjes ontvangt en biedt de beste service wat betreft evenementen, zoals uitgebreide informatie, een nieuwsbrief (waarvoor je je moet aanmelden) aantrekkelijke kortingen en acties enzovoort. Je heb de mogelijkheid om uit duizenden evenementen te kiezen. Het maakt niet uit nu het gaat om tickets voor een festival, concert, theatertentoonstelling, musical, sportevenement, je vindt het allemaal bij Eventim.


Betrouwbaarheid Eventim

Er zijn verschillende bedrijven die gekochte tickets aanbieden op hun website. Zowel particulieren als bedrijven kunnen tickets kopen bij zulke bedrijven. Je dient je echter wel te realiseren dat je bij dit soort bedrijven altijd er een groot risico is dat je een kaartje koopt dat geen toegang geeft tot het evenement. Organisators van evenementen staan de doorverkoop van hun tickets niet toe omdat de prijzen van de tickets vaak vele malen hoger is dan de originele prijs. Organisators willen ook graag dat de prijzen van hun evenementen redelijk blijven en dat gaat niet wanneer tickets door andere bedrijven of particulieren worden opgekocht en vervolgens veel duurder worden doorverkocht aan mensen. Een organisator van een evenement kan namelijk altijd een door gekochte ticket annuleren omdat de organisator geen doorverkoop toestaat. De enige echte zekerheid die je hebt op een goede ticket, is om je ticket via de website van de artiest, locatie of bij de organisator te kopen. Eventim heeft technische en organisatorische beveiligingsmaatregelen getroffen om de persoonlijke gegevens van haar klanten te beschermen tegen moedwillige manipulatie, verlies, vernietiging en/of tegen inzage door onbevoegden.


Reservering maken

Bij Eventim hebben klanten de mogelijkheid om zowel telefonisch als online een reservering te maken/plaatsen. Dit kan via de Customer Contact Center, welke 7 dagen per week van 10.00 tot 20.00 uur te bereiken is op het telefoonnummer 0900-1353 (45 cpm). Daarnaast is het ook mogelijk om 24 uur per dag een reservering te plaatsen via de website van Eventim.


Ontvangst aangekochte tickets

Klanten die een ticket hebben gekocht bij Eventim ontvangen hun tickets meestal binnen enkele dagen nadat de betaling verwerkt is geworden. Daarnaast kan het ook zo zijn, dat de tickets voor bepaalde evenementen niet direct gedownload kunnen worden via "Mijn Eventim" of dat men geen directe link naar de tickets ontvangt in de bevestigingsmail. Eventim zorgt er wel voor, dat klanten de tickets uiterlijk een week voor het evenement ter beschikking hebben. Klanten die ervoor hebben gekozen om hun tickets per post te ontvangen, krijgen deze ook uiterlijk een week voor aanvang van het evenement in hun brievenbus. Bij bestellingen op korte termijn, wordt aan klanten geadviseerd om te kiezen voor de bezorgmethode "Expres" of, indien mogelijk, "Ticketdirect".


Tickets kwijt?

Het kan wel eens voorkomen, dat klanten hun tickets kwijt raken. In een dergelijke geval kunnen zij contact opnemen met de Customer Contact Center van Eventim via 0900-5001353 (€1 p.g.). De medewerkers zullen dan samen met de klant op zoek gaan naar een geschikte oplossing.


Boeking met plattegrond

Klanten hebben bij Eventim ook de mogelijkheid om een ticket te boeken met plattegrond. Op de website kan men dan de plattegrond selecteren van het gebied waar men wilt zitten. Na de selectie verschijnt er een gedetailleerde weergave van de verschillende zitplaatsen. Hier kan men de gewenste zitplaatsen selecteren. De zitplaatsen zijn voorzien van verschillende kleuren en elke kleur van de zitplaats geeft de prijscategorie aan. Links p het scherm bij "alle categorieën" krijgen klanten een overzicht te zien van alle prijscategorieën. Zitplaatsen die reeds verkocht zijn worden op de website weergegeven in een grijze kleur. Indien een zitplaats heeft uitgekozen, dan kan men klikken op "in de winkelwagen". Hiermee gaat men naar de winkelwagen, waar men de bestelling van een ticket verder kan vervolgen. Het is echter niet mogelijk om zitplaatsen uit verschillende prijscategorieën in een order te boeken.


Contact gegevens

CTS EVENTIM Nederland B.V. Marktplein 108 2132 DD Hoofddorp T.: 0900-1353 (€0,45 p/m) (dagelijks van 10.00 tot 22.00u) Tickets kunnen ook dagelijks van 10.00 tot 22.00 uur gereserveerd worden. Internationaal: +31 (0)88 011 2610 : Dagelijks 10.00-22.00 uur


Eventim Reviews

    Eventim

    Tijdens de officiële kaartverkoop van Rammstein op Eventim, zat met mn vriend op meerdere computers/iPhones al vanaf 9u klaar voor de verkoop om 10u.
    Om 10u was ik echt mega snel door de wachtrij voor 3 veldkaarten, jammer genoeg raakte TIJDENS HET AFREKENEN VAN DE TICKETS De server overbelast en werd ik dus weer terug in de wachtrij geplaatst... had hierdoor geen kaarten!!

    Droom er al jaren van om naar Rammstein te kunnen gaan, was zo intens gelukkig toen ik er doorheen was en ik ze af kon rekenen... totdat de overbelaste server mij dus terugplaatste... wauw wat voel ik me nog steeds zwaar kut zeg!!

    Hoe is het mogelijk dat die oplichters (viagogo/ticketmaster/topticketshop) wél honderden kaarten kunnen bemachtigen en die vervolgens voor achterlijk hoge prijzen doorverkopen?!

    Ben vanaf de officiële verloop al bezig om kaarten te zoeken maar tis helaas voor mij niet betaalbaar om dus circa €200 per ticket te betalen!

    Zwakke punten
    Slechte service, hoge belkosten, oplichters/opkopers kunnen mega veel kaarten kopen en de normale mensen grijpen mis

    Eventim niet klantvriendelijk

    Tot 2x toe geprobeerd kaartenn voor Lazarus bestellen, na het hele proces doorgelopen te zijn komt de melding " probeer een andere datum" terwijl er toch vrije plaatsen waren.
    Waarom ook verplicht een account ? Ik wil geen account, ik wil kaarten.
    Heb je een account, zit je vast aan hun voorwaarden, zij mogen jou gegevens gebruiken. Die toestemming kun je intrekken, maar nergens staat hoe.

    Kortom, onaangename club, verkoop gewoon kaarten en verder niks

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Proberen persoonsgegevens te verzamelen voor commerciële doeleinden.

    Opgelicht

    Lion king in Afas circustheater. Eventim verkoopt kaartjes op 7e rij van achter als eerste rang (€81). Wees voorzichtig deze kaartjes zijn dat niet waard.

    Vervelend begin van een avondje uit

    Net tickets gekocht voor het gezin om voor een musical ter gelegenheid van mijn vaders verjaardag. Er moet al flink in de buidel getast worden voor dit avondje uit. De derderang is reeds uitverkocht dus dat wordt tweederang voor 55 euro per persoon, ai! Maar als die zure appel doorgebeten is, volgt er meer: Bovenop het enorme bedrag van 220 euro die al betaald dient te worden, moet er per ticket nog eens 5,50 servicekosten overheen! Voor welke service precies? Ik krijg de tickets per email toegestuurd. Zou ik fysieke tickets willen ontvangen dan komt hier nog eens 3 euro bij. Als kers op de taart moet er nog ongeveer 1,50 betaald te worden voor de gehele transactie.

    Al met al kan ik niet begrijpen waarom er zoveel transactie/servicekosten betaald moeten worden. Als ik iets in een webwinkel bestel is dit toch ook niet zo? Logistiek zal er weinig verschil in zitten lijkt me. Op mij komt het over als puur misbruik van de monopolie positie die Eventim bezit als officieel verkoopkanaal van evenemententickets. Een heel naar begin van, wat ik hoop, een leuk avondje uit zal worden.

    Sterke punten
    betrouwbaarheid

    Zwakke punten
    te betalen transactie en servicekosten

    Belachelijk hoge kosten bovenop je ticket

    3,50 servicekosten per kaartje
    1,00 transactiekosten per transactie
    3,50 verzendkosten omdat ze niet aan e-mail ticket doen

    Is in totaal 8 euro aan overhead op een kaartje van 35 euro. Dat is bijna 25% van de ticketkosten. Maarja... als consument sta je machteloos tegenover een monopolist die als 'officeel verkoopkanaal' is aangewezen...

    Zwakke punten
    Enorme overheadkosten!

    Onvoorstelbaar slecht

    Tickets voor soldaat van Oranje besteld. Kosten 200,00, maar het ging mis in hun systeem. Wel betaald, geen kaarten. Bellen met klantenservice tot het maximum van de telefoonkosten = 22 euro + kosten eigen telefoon. Het geld zou binnen enkele dagen worden teruggestort op rekening + podiumkaart en dan kunnen we opnieuw de bestelling doen (er is toegezegd dat de plaatsen voor ons beschikbaar blijven). Inmiddels 4 dagen verder en nog geen geld terug, want enkele dagen zijn toch wel om. Dame aan de telefoon zegt doodleuk dat dat 10 werkdagen duurt. Ik gaf aan dat toegezegd was enkele dagen...zegt ze "mevrouw dat klopt toch? het is binnen 10 werkdagen....". Ook op de klacht die ik 4 dagen geleden heb ingediend (ivm met de telefoonkosten die ik moet betalen, terwijl er bij hun iets misgaat) heb ik tot op heden niets vernomen.

    Sterke punten
    geen

    Zwakke punten
    Laten klant telefoonkosten betalen voor wat er bij hun misgaat
    Reageren niet op klachten
    10 werkdagen wachten in de hoop je geld terug te krijgen als er op hun website iets misgaat.
    Bovenop de dure tickets en administatiekosten kan een telefoongesprek met klantenservice oplopen tot 22 euro + normale telefoonkosten

    Servicekosten/bezorgkosten

    Hoe durf je? Op toch al dure kaartjes nog eens € 6,85 servicekosten te vragen! Niet per transactie, nee PER PLAATS!!! En dan vervolgens ook nog eens € 1,50 voor bezorgkosten. Per email wel te verstaan!!!
    Walgelijk! In plaats van me blij te voelen, voel ik me besodemieterd en machteloos!

    Zwakke punten
    Te commercieel en daardoor uitermate klantonvriendelijk en prijsopdrijvend! Je voelt je geen koning, maar erin geluisd!

    Slecht

    Omslachtige website. Wilde kaarten bestellen voor Soldaat van Oranje. Kon niet inloggen, had al een account. Wachtwoord vergeten duurde lang voordat dat mailtje binnenkwam. Uiteindelijk gelukt. Lukte het niet om een deel via Podiumkaart te betalen en een deel via Creditcard. Na het een en ander geprobeerd te hebben besloten de klantenservice te bellen. Kreeg een melding dat de wachtrij 60 seconden was, blijft u alstublieft aan de lijn. Na 7 minuten kreeg ik iemand aan de telefoon! De Podiumkaart kon ik inderdaad alleen in combinatie met Ideal gebruiken. De man had best even sorry kunnen zeggen voor het gedoe, het wachten en de voor niks gemaakte kosten. Dan waren mijn frustraties vast minder geworden.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Omslachtige, onoverzichtelijke website
    Lange en dus dure wachtrij klantenservice
    Slechte klantenservice

    Onprofessioneel

    Tickets besteld voor Soldaat van Oranje (dinerarrangement). Wat een knullige website. Onoverzichtelijk, geen duidelijke structuur, vage bediening.
    Na elke klik moet je het vervolgscherm zelf weer naar boven scrollen.
    Ze voegen servicekosten toe (€4,10 p.p.) terwijl dat in het beginscherm nergens duidelijk staat vermeld.
    Ze durven zelfs €1,50 te vragen voor het per e-mail verzenden van de tickets.
    Bij het kiezen van de plaatsen worden die als aparte aankoop in het winkelwagentje geplaatst terwijl die plaatsen behoren tot een arrangement. Uiteindelijk kwam dat wel weer goed, maar het komt allemaal erg knullig, chaotisch en onprofessioneel over.

    Sterke punten
    Voldoet aan de minimale eisen: je krijgt een geslaagde reservering.

    Zwakke punten
    Onprofessionele website
    Verplichte registratie

    Gemiddeld

    Voor bedrijven lastig betalen.

    Sterke punten
    geen

    Zwakke punten
    Telefonisch lang wachten tegen duur tarief.

    Wachten op betaling,kaarten weg!!

    Ik pak me vandaag vrij om precies om 10 uur kaarten te kopen voor kensington in de ziggo dome.Heb ik 2 kaarten bemachtigd en wil ik betalen werkt door de drukte de betaalsite niet goed en moet ik wachten.Na een tijd gewacht te hebben doet de betaalsite het niet meer en zijn ook mijn kaarten weg.Wat een slecht verkooppunt die eventim!!!!
    Bel je naar de klantenservice voor 45 c/pm krijg je eerst een juffrouw (computer)eraan die je eerst 2 minuten aan de telefoon houdt om hierna te zeggen dat ze je nu wegens drukte niet te woord kunnen staan.Wat een oplichters.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Alles.

Bezoek Eventim

Schrijf een review