Op de website van Eventim kunnen klanten terecht voor tickets van diverse evenementen. Deze online ticket aanbieder zorgt ervoor dat men ten alle tijde verzekerd is van de beste kaarten en de beste service voor wat betreft de diverse evenementen. Klanten worden daarnaast ook breedvoerig ge�nformeerd. Men kan verder ook rekenen op de beste cadeau service, het ontvangen van nieuwsbrieven en veel meer. Of men nou op zoek is naar tickets voor een grote wedstrijd, een musical, het concert van een sterpianist of een popfestival, Eventim heeft het allemaal. Klanten hebben niet alleen de mogelijkheid om online tickets te kopen bij Eventim. Men kan er ook voor kiezen om nieuwsbrieven te ontvangen, een cadeaubon aan te schaffen om vrienden en kennissen blij te maken of een ticket met plattegrond te boeken. Eventim staat ook bekend als de grootste ticketingbedrijf van Nederland en verkoopt tickets van meer dan 450 organisatoren. Dit bedrijf kan daarom een unieke evenementsaanbod garanderen van duizenden evenementen en voorstellingen. Ook veel touringcarbedrijven regelen hun tickets via Eventim. Dit bedrijf beschikt namelijk over een speciale afdeling, die zich bezighoudt met ticketverkoop via deze doelgroep. Eventim maakt gebruik van diverse flexibele opties voor busbedrijven om op die manier zo optimaal als mogelijk de bussen vol te krijgen. Hiervoor wordt er ook bijvoorbeeld onderhandelt met theaterproducties, welke heel vaak goede resultaten levert.


Informatie over Eventim

Eventim is dé online ticketmastershop. Door de fusie van twee bedrijven, See tickets en Eventim, is het bedrijf de grootste ticketbureau van Nederland. Door de fusie hebben consumenten de mogelijkheid om hun concert-, theater-, musical- en festivalkaartjes kopen op één locatie. Dit vergroot het gemak voor de consumenten. Verder verandert er niks voor consumenten, behalve het gemak van een kaartje kopen voor een evenement. Eventim zorgt ervoor dat je altijd de beste kaartjes ontvangt en biedt de beste service wat betreft evenementen, zoals uitgebreide informatie, een nieuwsbrief (waarvoor je je moet aanmelden) aantrekkelijke kortingen en acties enzovoort. Je heb de mogelijkheid om uit duizenden evenementen te kiezen. Het maakt niet uit nu het gaat om tickets voor een festival, concert, theatertentoonstelling, musical, sportevenement, je vindt het allemaal bij Eventim.


Betrouwbaarheid Eventim

Er zijn verschillende bedrijven die gekochte tickets aanbieden op hun website. Zowel particulieren als bedrijven kunnen tickets kopen bij zulke bedrijven. Je dient je echter wel te realiseren dat je bij dit soort bedrijven altijd er een groot risico is dat je een kaartje koopt dat geen toegang geeft tot het evenement. Organisators van evenementen staan de doorverkoop van hun tickets niet toe omdat de prijzen van de tickets vaak vele malen hoger is dan de originele prijs. Organisators willen ook graag dat de prijzen van hun evenementen redelijk blijven en dat gaat niet wanneer tickets door andere bedrijven of particulieren worden opgekocht en vervolgens veel duurder worden doorverkocht aan mensen. Een organisator van een evenement kan namelijk altijd een door gekochte ticket annuleren omdat de organisator geen doorverkoop toestaat. De enige echte zekerheid die je hebt op een goede ticket, is om je ticket via de website van de artiest, locatie of bij de organisator te kopen. Eventim heeft technische en organisatorische beveiligingsmaatregelen getroffen om de persoonlijke gegevens van haar klanten te beschermen tegen moedwillige manipulatie, verlies, vernietiging en/of tegen inzage door onbevoegden.


Reservering maken

Bij Eventim hebben klanten de mogelijkheid om zowel telefonisch als online een reservering te maken/plaatsen. Dit kan via de Customer Contact Center, welke 7 dagen per week van 10.00 tot 20.00 uur te bereiken is op het telefoonnummer 0900-1353 (45 cpm). Daarnaast is het ook mogelijk om 24 uur per dag een reservering te plaatsen via de website van Eventim.


Ontvangst aangekochte tickets

Klanten die een ticket hebben gekocht bij Eventim ontvangen hun tickets meestal binnen enkele dagen nadat de betaling verwerkt is geworden. Daarnaast kan het ook zo zijn, dat de tickets voor bepaalde evenementen niet direct gedownload kunnen worden via "Mijn Eventim" of dat men geen directe link naar de tickets ontvangt in de bevestigingsmail. Eventim zorgt er wel voor, dat klanten de tickets uiterlijk een week voor het evenement ter beschikking hebben. Klanten die ervoor hebben gekozen om hun tickets per post te ontvangen, krijgen deze ook uiterlijk een week voor aanvang van het evenement in hun brievenbus. Bij bestellingen op korte termijn, wordt aan klanten geadviseerd om te kiezen voor de bezorgmethode "Expres" of, indien mogelijk, "Ticketdirect".


Tickets kwijt?

Het kan wel eens voorkomen, dat klanten hun tickets kwijt raken. In een dergelijke geval kunnen zij contact opnemen met de Customer Contact Center van Eventim via 0900-5001353 (€1 p.g.). De medewerkers zullen dan samen met de klant op zoek gaan naar een geschikte oplossing.


Boeking met plattegrond

Klanten hebben bij Eventim ook de mogelijkheid om een ticket te boeken met plattegrond. Op de website kan men dan de plattegrond selecteren van het gebied waar men wilt zitten. Na de selectie verschijnt er een gedetailleerde weergave van de verschillende zitplaatsen. Hier kan men de gewenste zitplaatsen selecteren. De zitplaatsen zijn voorzien van verschillende kleuren en elke kleur van de zitplaats geeft de prijscategorie aan. Links p het scherm bij "alle categorieën" krijgen klanten een overzicht te zien van alle prijscategorieën. Zitplaatsen die reeds verkocht zijn worden op de website weergegeven in een grijze kleur. Indien een zitplaats heeft uitgekozen, dan kan men klikken op "in de winkelwagen". Hiermee gaat men naar de winkelwagen, waar men de bestelling van een ticket verder kan vervolgen. Het is echter niet mogelijk om zitplaatsen uit verschillende prijscategorieën in een order te boeken.


Contact gegevens

CTS EVENTIM Nederland B.V. Marktplein 108 2132 DD Hoofddorp T.: 0900-1353 (€0,45 p/m) (dagelijks van 10.00 tot 22.00u) Tickets kunnen ook dagelijks van 10.00 tot 22.00 uur gereserveerd worden. Internationaal: +31 (0)88 011 2610 : Dagelijks 10.00-22.00 uur


Eventim Reviews

    Belachelijke organisatie!

    We hebben dit jaar kaartjes voor Santa Claus is Coming to Town besteld. Dit ook als kerstcadeau voor onze kinderen en hun aanhang. Kaartjes waren betaald maar we krijgen maanden later doodleuk te horen dat men heeft besloten de kaartjes door te verkopen. We konden kiezen voor geld terug of een voorstelling in de avond. Dat laatste gaat niet vanwege gezondheidsredenen van één van ons. Daar sta je dan.

    Zwakke punten
    Zie commentaar

    Concert Naschenweng geannuleer

    In maart kaartjes geboekt t.w.v. 135 Euro voor optreden van Melissa Naschenweng op 6-10-2024. Krijgen 28-8-2024 een mail dat dit niet doorgaat, omdat mevrouw Naschenweng een TV optreden belangrijker vindt.Daar we nooit de tickets per post (digitale tijdperk) hebben ontvangen, kunnen we geen formulier invullen, ook niet met het ordernummer. Bellen mailen, contact met Hollandse vestiging (kunnen niks voor U betekenen) maar ze willen de barcodes die we niet hebben. Met andere woorden, geen greintje inlevingsvermogen (tot 2x toe de telefoonverbinding verbroken) Je kunt fluiten naar je centen.
    Nooit geen Eventim meer!!!

    Sterke punten
    Die zijn er niet, alleen dat je wordt opgelicht.

    Zwakke punten
    Niet bereikbaar per telefoon.Reageren niet op e-mails. Als je eenmaal contact hebt, wordt de verbinding verbroken.

    Concert Naschenweng geannuleer

    In maart kaartjes geboekt t.w.v. €135 voor optreden van Melissa Naschenweng op 6-10-2024.
    Krijgen 28-8-2024 een mail dat dit niet doorgaat, omdat mevrouw Naschenweng een TV optreden belangrijker vindt.
    Daar we nooit de tickets per post (digitale tijdperk) hebben ontvangen, kunnen we geen formulier invullen, ook niet met het ordernummer.
    Bellen mailen, contact met Hollandse vestiging (kunnen niks voor U betekenen) maar ze willen de barcodes die we niet hebben.
    Met andere woorden, geen greintje inlevingsvermogen (tot 2x toe de telefoonverbinding verbroken)
    Je kunt fluiten naar je centen.
    Nooit geen Eventim meer!!!

    Sterke punten
    Die zijn er niet, alleen dat je wordt opgelicht.

    Zwakke punten
    Niet bereikbaar per telefoon.
    Reageren niet op e-mails.
    Als je eenmaal contact hebt, wordt de verbinding verbroken.

    Onfatsoenlijk bedrijf

    Behandeling van klachten of verkeerde boekingen worden afgewimpeld door onfatsoenlijk personeel.

    Sterke punten
    geen

    Zwakke punten
    fatsoenlijk omgaan met klanten

    Geen geld terug!!

    Reservering Frozen werd al een half jaar van te voren geannuleerd. Geld terug deden ze niet. Dus maar omgeboekt, die kaarten bleken 2 maanden later 30 euro goedkoper. Dat verschil kan niet worden uitbetaald. Dan had ik eerst opnieuw moeten boeken en daarna het geld moeten terug vragen. Gezien de slechte vele reviews hier niet voor gekozen, dus ik kan fluiten naar m'n geld. Balen dat ik niet op m'n eerst gereserveerde tijd kan en balen dat ik het geld of voucher niet terug ontvang. Nooit meer Eventim.

    Sterke punten
    Reageerde snel op mijn klacht.

    Zwakke punten
    Inmiddels is de klacht naar tevredenheid opgelost.

    Oplichters

    4 Kaartjes besteld bij Eventim voor een optreden van een rapper uit Amerika. Hij zou op 4 Februari 2023 optreden in Münster Duitsland. Concert werd geannuleerd. Krijg van Eventim een mail met formulier in de mail voor terugbetaling. Ik vul het in en stuur de kaartjes terug. ( ja ik kreeg papieren tickets thuis, in een tijd dat tickets altijd via de mail gaan). Krijg naar 3 weken de tickets terug gestuurd met de opmerking: wij zijn alleen tussenpersoon, je moet bij Kingstar Hamburg zijn. Ik bellen met Kingstar, die leggen mij uit dat ik een mail naar Kingstar moet sturen. Heb ik gedaan, krijg vervolgens geen reactie. Heb elke week een paar keer gebeld, maar de verbinding word na zo 30 sec elke keer verbroken. Ik voel mij opgelicht. Bestel nooit meer bij Eventim of Kingstar.

    Sterke punten
    Dat ze goed in oplichten zijn. Zie reviews op internet.

    Enorm onvriendelijk

    Voorstelling ging niet door door ziekte van de vast. Kan gebeuren. Omboeken van kaarten via telefoon, is vreselijk. Lange wachttijden en zojuist als laatste gaf degene die ik aan de telefoon had een aantal ‘verwijten’ , via die actie geen kaarten meer boeken, lastig, vervelend, en bel maar weer over een uur. Ongelooflijk, alles behalve klantvriendelijk, niet eens aardig. Hopelijk wordt dit gesprek “gebruikt voor doeleinden!” En nog afwachten of het gaat lukken sowieso. Jammer voor de theaters, kaarten kopen wordt zo niet gestimuleerd…

    Snap niet dat theater Orpheus

    Slechter dan slecht

    Sterke punten
    geldophalen

    Zwakke punten
    bedenken welke acties eerlijk geld verdienen zijn en welke te ver gaan.Theater Orpheus zou dit ook eens moeten overdenken.

    Slecht.

    Mijn ervaringen zijn ronduit slecht.
    Ik had kaarten voor een concert van Beth Hart in 2019. Dit concert is geannuleerd.
    Wat ik ook doe, het geld krijg ik maar niet terug.
    Ik voel me opgelicht.

    Zwakke punten
    Geen geld terug storten. Slecht op e-mail reageren.

    Boos na poging annulatie

    Bijna € 190 voor 3 tickets.Plus annuleringsverzekering.
    Helaas blijkt een van ons ernstig ziek te zijn en moet maanden behandeld worden .
    Moet je een attest van een van de behandelende artsen overleggen met naam van degene ,die behandeld wordt.
    Sorry ,ik snap ,dat een verzekering eea wil weten bij annuleren ,maar als het om iemand gaat ,die ziek geworden is dit doorgeven op deze wijze aan zo maar een commercieel duits verzekeringsbedrijf gaat ons te ver !
    Dagggg musicaluitje EN daaag bijna 200€.

    Eventim.....bij mij NOOIT meer

    Boos na poging annulatie

    Bijna € 190 voor 3 tickets.Plus annuleringsverzekering.
    Helaas blijkt een van ons ernstig ziek te zijn en moet maanden behandeld worden .
    Moet je een attest van een van de behandelende artsen overleggen met naam van degene ,die behandeld wordt.
    Sorry ,ik snap ,dat een verzekering eea wil weten bij annuleren ,maar als het om iemand gaat ,die ziek geworden is dit doorgeven op deze wijze aan zo maar een commercieel duits verzekeringsbedrijf gaat ons te ver !
    Dagggg musicaluitje EN daaag bijna 200€.

    Eventim.....bij mij NOOIT meer

    Schandalig klantonvriendelijk

    Naar het theater bellen dat helaas tickets omgezet moet worden, krijgt een warm onthaal. Regelen we maarrrr u moet naar Eventim.
    Daar zeggen ze nee dat doen we niet.
    Apropos twee dagen voor musical pas tickets ontvangen . 140 euro kwijt.
    Als Eventim de pech heeft dat een voorstelling niet door kan gaan, dan wordt wel aan de klant gevraagd om mee te werken door een voucher te accepteren . Meten met twee maten . Schandalig

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Klantonvriendelijk en pure winstbejag. Zelfs als er een begrafenis van een naaste de reden is dat we niet kunnen l

    Geen geld terug bij annulering

    7 oktober 2019 kaarten gekocht voor het concert van Beth Hart.
    Dit concert is twee keer uitgesteld en uiteindelijk ging het niet door.
    Sinds 10 juni 2021 probeer ik mijn geld terug te krijgen.
    Na vele e-mails is dat nog steeds niet gelukt op 11 mei 2022.
    Ik ben nu bij èèn jaar bezig.
    Wat een drama!!

    Zwakke punten
    Niet te bereiken
    Reageren amper op e-mails
    Geen geld terug bij het annuleren van een concert door Eventim
    Kortom: zeer onbetrouwbaar.

    terugbetalen is lastig

    Door Corona is onze voorstelling op 2 januari vervallen. Op 5 februari kon ik kiezen om mijn geld terug te krijgen ipv een voucher voor een andere voorstelling. Op 11 februari ontvang ik hiervan de bevestiging en de toezegging dat ik uiterlijk 1 maart via een geautomatiseerd proces mijn geld op de rekening gestort krijg.
    Inmiddels is het 9 maart - nog steeds niets gezien en op mijn vraag via het contactformulier krijg ik te horen dat als gevolg van personeelstekort ik waarschijnlijk eind maart een reactie krijg op mijn vraag. Gaat lekker zo - ik snap de hectiek rond Corona, maar doe geen toezeggingen die je niet waar kunt maken.

    Ik boek voortaan wel direct bij het theater zelf.

    Zwakke punten
    Zich houden aan toezeggingen voor terugbetalingen

    Voel me opgelicht, bel ze niet want je wordt arm!!

    Eventim heeft een grof verdienmodel gemaakt van de telefonische wachtrij. Ze rekenen € 0,60 per minuut en geven tijdens het wachten niet aan hoeveel wachtenden er nog voor je zijn of wat de gemiddelde wachttijd is. Na 12 minuten wachten DUS € 7,20 verder, zonder iemand gesproken te hebben of update melding heb ik maar opgehangen, het kon immers nog wel een uur duren voordat ik iemand aan de lijn zou krijgen. IK VIND HET EEN SCHANDALIGE MANIER VAN ZAKEN DOEN. Als ik 0 sterren had kunnen geven dan had ik het zeker gedaan.

    Sterke punten
    Geld aftroggelen van nietsvermoedende (mogelijke) klanten

    Zwakke punten
    Ik vind het een schillenhut

    OPGELICHT DOOR EVENTIM

    Ik had op 22 oktober 2019 een voucher 8935258971517626 gekocht bij EVENTIM. Op 15-3-2020 had ik tickets geregeld, maar toen werd het door corona en door uw EVENTIM gecanceld, Onze vouchers zouden geldig blijven uiteraard. Nu heb ik geboekt bij EVENTIM voor zondag 3 oktober om 14.00 uur in Utrecht. Na het reserveren word ik naar een betaalpagina via i-deal gestuurd om de rekening te betalen. Ik heb voor mijn voucher aan EVENTIM betaald en heb hier natuurlijk niet nogmaals betaald aan EVENTIM. Echter nu is de procedure niet afgerond en heb ik ook geen kaartjes. Nadat ik op de site gekeken heb, word ik verwezen naar een chatsite , die na heel lang zoeken gevonden werd, maar niet werkt. Op mailen wordt niet gereageerd en bellen kost 0.60 euro per minuut. Na de vele klachten gelezen hebbende en over EVENTIM is mij wel duidelijk dat dit bedrijf niet van goede wil is. Ik voel me OPGELICHT en ga ook aangifte doen. Het staat bol op internet RADAR, GOOGLE MAPS van dit soort verhalen over EVENTIM. De goede reviews zijn door mensen erop gezet die door het bedrijf zo goed als zeker aangestuurd worden. De klachten die ik lees gaan al gauw richting de 100000 euro die het bedrijf zichzelf toe eigent. Zo is de omzet van 1.4 miljoen al snel gerealiseerd. Een mooi verdienmodel, maar in mijn optiek is dit OPLICHTING. Slecht ,slecht slecht -misbruik maken van het goede vertrouwen van de consument. Nooit meer EVENTIM. 1 STER IS NOG TEVEEL

    Sterke punten
    GEEN

    Zwakke punten
    ALLES

    Slechte service, geen restitutie

    Pauze arrangement besteld en betaald. vervolgens de hele pauze lopen zoeken naar waar we het arrangement konden vinden. Geen van de medewerkers kon ons helpen, niemand wist er iets van. Uiteindelijk zijn we weer naar de zaal gegaan zonder het arrangement gebruikt te hebben. Na een klacht nooit restitutie gekregen; de klantenservice is totaal niet service gericht.

    Sterke punten
    Niet ontdenkt

    Zwakke punten
    Krenterig
    Slechte service, niet klantgericht
    overdosis aan spam

    Geen restitutie bij eventim

    Mail gekregen voor restitutie. Aan eventim laten weten dat we van bank veranderd waren en of ze op ons nieuwe nr wilden storten. Dat weigerden ze te doen.

    Nu enkele maanden later zeggen ze (geen idee of dat waar is want wij kunnen dat niet controleren) dat zij het geld hebben overgemaakt aan visa, maar vermits wij van bank veranderde en dus geen visa meer hebben, wij - dus niet zij - maar zelf met visa contact moeten opnemen om alles uit te zoeken.

    Geen bewijs dat zij iets hebben gestort naar visa, geen datum of overschrijvings nr ofzo, niets om mee te werken, enkel onze boekingsnummers en de tickets van eventim.

    Meer dan 200€, wat een erbarmelijke service is me dat.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Geen klantenservice

    Duurt veel te lang

    April is het concert van Danny Vera ivm Corona gecanceld en verplaatst naar sept 2020, als je niet kon op die datum dan zou je binnen een maand na die datum het geld op je rekening hebben. Helaas niet dus nu weer een mail dat het nog 30 werkdagen kan duren, wij werken allebei in de horeca en kunnen nu het geld goed gebruiken, ik vrees dat we het niet meer terug gaan zien.

    Zwakke punten
    Terugbetalen duurt te lang

    Corona blijft de smoes om geld niet te retourneren

    Eventim houdt betaald geld maximaal vast. Ik had kaarten voor een evenement op 8 mei 2020. Dat het evenement niet door ging, ligt buiten de invloed van Eventim. Echter, ik heb nog steeds geen geld retour. Daarvoor nemen ze de tijd tot drie maanden nadat het opnieuw gepland is. Intussen sturen ze wel mail voor nieuwe evenementen. Grapjassen. Kortom, boycotten dus!

    WAARDELOOS; geen kaarten via Eventim bestellen

    WAARDELOZE afhandeling van evenement wat niet plaatsvond! Geld terug met extra kosten (10 - 14%) of een tegoedbon. Geen contact mogelijk. Een EXTRA VERZEKERING is NUTTELOOS! Men meent dat niet zij, maar de uitvoerder van het evenement de contractpartner is.......
    GEEN STER WAARD!

    Zwakke punten
    NIET bereikbaar,
    GEEN fatsoenlijke tegemoetkoming bij annulering evenement,
    EXTRA kosten wanneer evenement geannuleerd wordt of een tegoedbon.....

    Belachelijk hoge extra kosten

    Vind het schandalig dat er 10% servicekosten bijkomt en daar bovenop ook nog eens transactie- en verzendkosten. Lekker makkelijk geld verdienen over de rug van de klant.

    Rammstein

    Heb vrijdag geprobeerd kaarten te krijgen voor rammstein kan je vertellen dat deze ticketaanbieder het woordje waardeloos nog te goed is voor deze ...site.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Van alles

    Gierige kneuzen, die drukte totaal niet aankunnen

    Ik probeer kaarten te krijgen voor Rammstein. Verkoop zou starten om 11:00 Stond om 10:45 klaar, om 11:15 verkochten ze pas kaarten. Daarna kwam je 40x op een ding terecht die NIKS verkocht, daarna fop scherm nummer tig met een timer waar ik een uur naar heb zitten kijken die je in een wacht rij zou plaatsen, ja hoor uitverkocht. De app, de chronisch vastlopende app waarbij de timer constant blijft hangen op 00:00... ja als je terug gaat ben je je plek kwijt. Verder loopt die shit alleen maar vast.

    "ja dit komt omdat het druk is" man, het is RAMMSTEIN niet JUSTIN BIEBER die gaat spelen, hoe lossen jullie dat dan op joh. Erg trieste zaak allemaal. Nu snap ik waarom het 2 uur duurt voordat het is uitverkocht en niet 20 minuten.

    Ik ga wel lekker naar ticketswap, wat een compleet trieste bedoeling is dit zeg.

    Sterke punten
    Helemaal niks

    Zwakke punten
    Te gierig om veel en dan ook veel meer server aan te schaffen voor zulke drukke moment als dit.

Bezoek Eventim

Schrijf een review