Reviews van deze auteur (7118)

Telefoon kwijt, tickets weg

Review over Guts Tickets

In de voorwaarden staat op hun site dat je gemakkelijk van telefoon nummer wisselen kan als er iets mis is. Dit blijkt valselijk. Ik ben verhinderd en ik heb 2 kaarten, mijn partner gaat nu met een ander naar het optreden.
Het blijkt echter niet mogelijk dit te regelen, ik moet facebook screenshots van connecties van enkele maanden terug regelen, beiden moeten telefooncontracten overleggen (ik heb geen fb en gebruik prepaid) en moet volledige voor en achternamen overleggen.
Guts is telefonisch onbereikbaar, via de Telegram groep wordt je bij een negatief bericht gelijk geschoren en geknipt en de helpdesk adviseerde mij e.e.a. op afstand te regelen.
Ook komen de tickets pas enkele uren voor aanvang optreden op de app. Wat nu als er een server uitvalt? Guts is telefonisch niet bereikbaar en via de support heb ik vandaag plm 4-5 uur op antwoord moeten wachten omdat het afgelopen weekend druk voor ze geweest is. Wat het afgelopen weekend met een maandag te maken zou hebben weet ik niet, en als alles digitaal gaat via een blockchain zou er eigenlijk geen werk aan moeten zitten.
Als er een volgende keer komt neem ik wel een simkaart mee bij de benzinepomp.
Hoe dit systeem dan woekerverkoop moet voorkomen is mij een raadsel, en wat die blockchain verder toevoegt is mij ook niet duidelijk.
Ik zou het in ieder geval niet aanbevelen. Via de andere ticketproviders kan je ook "op het sportveld" boeken zoals hierbovenaan triomfantelijk vermeld staat dus hiermee is er niet iets nieuws bijgekomen.

Sterke punten
Uiteindelijk krijgen de meeste mensen hun kaartje wel denk ik.

Zwakke punten
Tickets zijn pas enkele uren voor aanvang optreden zichtbaar in de app.
Wat als het internet hapert, vlak voor aanvang van een concert staan er vele mensen op 1 plek waardoor verbindingen terugschalen, er een server uitvliegt, de bevestiging via het Ethereumnetwerk hapert (dit is wel eens enkele dagen geweest....google dat maar!) of je telefoon valt stuk?
"Enkele uren voor aanvang" is een geweldig risico voor Guts.
Een "single point of faillure" zogegezegd
Er is geen telefoonnummer, geen backup via mail, en de support moet je nog maar afwachten, de capaciteit is beperkt.
En ticketfraude wordt hier niet mee voorkomen. Dat hebben andere providers dan veel beter op orde.
Probleem is ook gewoon, het is geen trui die je op internet besteld, en dat die een dagje later komt.
Het product is een artikel met een deadline. En waar je een reis voor moet organiseren met wellicht meerdere mensen en misschien slaapplaats en dergelijke. Kortom een kritisch product met een datum en een tijd waarna het product vervalt.
Dan moet je als bedrijf in staat zijn ieder mogelijk scenario af te kunnen handelen. Guts is daar volgens mijn mening niet toe in staat.

reacties: