De truc van Viagogo:
Op zoek naar een kaartje voor het optreden van Paul Simon doorloop je een aantal schermen op de site van Viagogo. Er wordt regelmatig een bedrag van ca. 220 getoond.
Je geeft de gegevens van je kaart in en dan gebeurt het:
Er verschijnt ineens een veel hoger bedrag - ca. 300 met als onderbouwing o.a. BTW. Op consumenten sites moet overigens altijd het bedrag inkl. BTW worden genoemd!!!!
Onder deze verrassende prijsverhoging verschijnen twee knoppen Accepteer of Vraag om assistentie; er is geen optie Alsnog niet accoord (want prijs ineens veel hoger).
Ik heb dus maar gekozen voor Vraag om Assistentie ...et voila.... de transactie blijkt dan toch geboekt.
Viagogo heeft een site waarop je als klant kunt inloggen wat me na flink wat moeite is gelukt. Maar daar bestaat geen mogelijkheid om een Email te versturen of op een andere manier een klacht in te dienen, laat staan de optie om met ze te bellen.
Met Visa bezig om transactie terug te draaien. Visa had deze boeven al veel eerder er uit moeten gooien
Sterke punten
geen
Zwakke punten
Regelrechte oplichterij, met kleine zweem van nog ietsje slim