Ik had afgelopen zaterdag (10/10/2015) een last-minute kaartje nodig voor een uitverkocht evenement in Ahoy.
Helaas was alles uitverkocht en vertrouwde Ticketswap en Marktplaats niet, dus dan maar de hoofdprijs betalen bij een bedrijfje genaamd: Tickets4U.nl.
De prijs voor het kaartje was in totaal 83.50 Euro (normaal 41,- Euro). Dus, tegen beter weten in, toch maar besteld.
Betaald, kaartje uitgeprint, naar mijn vrienden gegaan om vervolgens naar het feest te gaan. Bij de kaartcontrole ging het al meteen fout... Tijdens het scannen van mijn kaartje gaf het scanapparaat de rode kleur aan. Vervolgens kon ik mee met de beveiliging die mij naar iemand van Paylogic bracht. Hier werd nogmaals mijn kaart gescand, maar helaas, wederom rood.
Wat blijkt? De man van Paylogic legde deze nieuwe manier van oplichterij uit. Normaal worden nooit kaarten verstuurd, totdat een betaling binnen (logisch). Maar een aantal kaarten, waaronder de mijne, waren met creditcard betaald. Vervolgens zijn de kaarten electronisch verstuurd (gaat om E-tickets) en zodra deze binnen zijn gekomen bij het bedrijf, dan wordt de betaling via de creditcard maatschappij teruggedraaid.
Met andere woorden deze kaarten zijn niet betaald en daardoor niet geactiveerd. En dus kom je niet binnen op een evenement. Zucht. De beste man liet zelfs een email zien die is verstuurd naar mensen / bedrijven die deze kaarten hadden "gekocht" met de mededeling dat deze kaarten niet actief zijn en niet doorverkocht kunnen en mogen worden. Tickets4U.nl had hier dus klaarblijkelijk geen boodschap aan en verkocht de kaarten gewoon doodleuk door (oplichting).
Ik kon dus niet naar binnen, echter wilde de man van Paylogic mij wel tegemoet komen door mij wel binnen te laten, maar dan wel tegen betaling van de deurverkoop prijs. Dit kostte mij nog ééns 50,- Euro extra, maar ik kon wel naar binnen om bij mijn vrienden te zijn. Uiteindelijk heb ik dit dan ook maar betaald, al was de feeststemming wel een beetje (erg) getemperd.
10 minuten nadat ik binnen was heb ik direct een email gestuurd naar Tickets4U.nl om hun hiervan op de hoogte te stellen (dit was 12 minuten na middernacht). Vervolgens na terugkomst van het feest (en een paar uur slaap) nogmaals een email gestuurd. Vervolgens nog diverse emails verstuurd op maandag.
Helaas wordt er nergens op gereageerd, waarschijnlijk interesseert het Tickets4U.nl niet dat ze nep of in ieder geval niet geactiveerde kaarten (tickets) verkopen. Service en dienstverlening zijn duidelijk termen waar dit "bedrijf" niet van gehoord heeft.
Uiteindelijk was de maat vol en maar telefonisch contact gezocht. Allereerst moet je je eigen door een telefonisch menu worstelen, alvorens je uberhaupt iemand te spreken krijgt, dit terzijde.
De vrouw aan de andere kant van de lijn gaf aan dat men niet eerder tijd had gehad om emails te beantwoorden (bijna 3 dagen tussen, laat me niet lachen).
Uiteindelijk *was* het de bedoeling het door mij betaalde bedrag van 83.50 Euro retour te storten, mits op de voorwaarde dat ik eerst mijn klacht / ervaring offline zou halen. Hiermee ging ik uiteraard niet akkoord, want ik ben wel bereid om mijn ervaring / klacht van het internet af the halen, maar dan wil ik wel eerst mijn geld terug natuurlijk.
Schijnbaar gingen ze hiermee niet akkoord, want ik ben niet meer teruggebeld binnen het uur. Derhalve plaats ik nu overal mijn klacht / ervaring met Tickets4U.nl en wil via deze weg iedereen dan ook waarschuwen om geen zaken te doen met dit zogenaamde bedrijf.
Ten eerste hanteren ze woekerprijzen (zoals al die ticket sites), maar daarnaast verkopen ze gewoon doodleuk nep kaarten (zie Google) en niet geactiveerde kaarten, dit laatste is zelfs telefonisch bevestigd door Tickets4U.nl.
Dus mensen; weest gewaarschuwd en hou je geld in de pocken en koop NEVER NOOIT geen kaarten via Tickets4U.nl!
Overal op het internet (fora, websites, social media) staan klachten over tickets4u.nl. Dit bedrijf is totaal onbetrouwbaar....
Sterke punten
Tickets4U.nl heeft geen enkel sterk punt. Alleen maar negatieve punten. En het internet staat ook vol met klachten waar dit "bedrijf" absoluut niks mee doet.
Zwakke punten
- Verkopen niet geactiveerde kaarten / tickets
- Verkopen nep kaarten / tickets (zie Google)
- Geen service / dienstverlening
- Slecht bereikbaar
- Reageren totaal niet op emails
- Waardeloze website
- Je bent je geld kwijt
Het ergste is nog wel dat ze aangeven dat het geld wilden retour storten, maar dit pas willen doen, nadat je je klacht of ervaring van het internet hebt gehaald.
Natuurlijk, lekker geloofwaardig. Ik heb al diverse klachten en forum berichten gezien van mensen in dezelfde situatie, die dit dus wel gedaan hebben. Deze personen zitten ook nog altijd te wachten op restitutie. Kortom; grote flauwekul!