Als alles goed gaat, is het echt een fantastische service, waar ik met heel veel plezier al veel gebruik van heb gemaakt.
Echter, als het misgaat en je bent op de klantenservice aangewezen, zal je ervaring heel anders zijn.
Ik had voor Georgie's Wintergarten 2024 mijn kaartjes via dit platform aangeschaft en zag dat er ook lockerkaartjes op stonden. Ik dacht, dat is handig, hoef ik niet in de rij te staan op het festival, en via Ticketswap scheelt het mij ook nog een paar euro. Dus gedaan.
Aangekomen op het festival ben ik naar de lockerbalie gegaan om de code voor mijn locker op te halen. Hier kreeg ik te horen dat kluisjes die via Ticketswap aangeschaft waren, niet te claimen waren. Volgens de dame aan de balie was mijn enige optie opnieuw voor een kluisje te betalen. Dit heb ik toen gedaan. De dame vertelde mij verder dat ik mijn geld via Ticketswap terug moest vragen door aan te geven dat het ticket niet werkte.
Na het festival kreeg ik inderdaad van Ticketswap een mail waarin ik kon aangeven dat het ticket voor de kluis niet had gewerkt. Hierbij heb ik een korte uitleg gegeven met bovenstaand verhaal.
Vervolgens krijg ik een dag later een standaardmailtje waarin mij gevraagd wordt uit te leggen waarom het kaartje niet werkte en hier bewijs voor te leveren. Hierop antwoord ik dat ik alle informatie al heb aangeleverd en dat ze contact moeten opnemen met de organisatie van Georgie's Wintergarten.
Hier krijg ik vervolgens een week later weer reactie op dat ik bewijs moet aanleveren.
In de jaren heb ik toch zeker wel 100 kaartjes gekocht en verkocht via dit platform. En nooit gebruik hoeven maken van de klantenservice. Je zou zeggen dat er om slechts 10 euro niet zo moeilijk gedaan zou worden, zeker niet bij een vaste klant, en zeker niet met een probleem dat iedereen die zijn kluisje voor Georgie's via Ticketswap heeft gekocht, gehad moet hebben. In plaats daarvan word je van het kastje naar de muur gestuurd. En word je keer op keer gevraagd dezelfde informatie aan te leveren.
Inmiddels is de beslissing van het Aftersales-team van Ticketswap final. Ik hoef mijn 10 euro ook niet meer terug. Maar wil iedereen uitnodigen om, waar mogelijk, voor een alternatief te kiezen. Je betaalt, bij verkoop van je ticket, vaak bijna 5 euro fee. Dit is echt veel te veel, en zoals je uit mijn verhaal kunt opmaken, is de service die je hiervoor terugkrijgt ondermaats. Het is hoog tijd dat het monopolie dat Ticketswap heeft, wordt opengebroken