Ik hoorde vaker over ticketswap en nog nooit eerder gebruikt, omdat ik het nooit nodig had. Omdat ik zo graag een band op pinkpop wil zien, besloot ik dus om op ticketswap te kijken voor tickets voor de betreffende dag gezien het om een uitverkochte dag ging. Ik twijfelde, mede door vele slechte reviews maar er zaten ook positieve bij, waaronder dat men een keer een ticket via Ticketswap had overgekocht, maar uiteindelijk het festival of concert niet kon bijwonen omdat het ticket al gebruikt was. Dus ik twijfelde sterk, maar mijn wil om mijn favoriete band te zien die al niet vaak in de buurt optreedt was sterker dan de twijfel en dus kocht ik de tickets over van de persoon.
Besluitend om het zekere voor het onzekere te nemen, zocht ik ook contact met ticketswap. Ze geven aan een dag reactietijd, en gezien mijn vraag in het weekend kwam, dacht ik wel ergens in de week erna een antwoord te krijgen. Niet dus. Mijn vraag is op 21 april gesteld, maar een week later nog steeds geen antwoord. Er staat in de chat letterlijk dat ze het nog niet eens gezien hebben. Prima dat het vanwege drukte wat later is, maar het is inmiddels mei en ik heb nog steeds geen antwoord. Dat is zeer slecht voor een servicebedrijf, helemaal als het om een callcenter gaat die vragen moet beantwoorden.
Naar wat ik begrepen heb uit andere reviews komen reacties van ticketswap vaak pas wanneer het niet meer nodig is, en het evenement al voorbij is. Ik hoop niet dat ze dat bij mij gaan doen, al ben ik er wel bang voor. Ik heb hen opnieuw bericht, en laten blijken dat ik woedend ben dat ze geen moeite doen. Als ik het terrein niet op kan terwijl ik wel netjes een ticket heb overgekocht van iemand die niet meer kan, dan gaat er een klacht komen over ticketswap. Als ik op tijd - drie maanden voor het festival - de vraag gesteld, dan verwacht ik ook ruim voor het festival antwoord te krijgen.
Al met al, nu al een zeer slechte service. Bij het niet kunnen opkomen van het festival terrein zijn zij de schuldige en zal er niet alleen een tweede slechte review komen, maar ook een klacht ingediend worden én ik wil dan ook mijn geld terug. Ik wil niet weten hoe slecht de service zal zijn als je echt een probleem zou hebben met je ticket. Als ze al geen service verlenen bij wat simpele vragen, dan krijg je vast en zeker ook geen service als je echt met een probleem zit. Kortom, dit is de eerste en meteen de laatste keer dat ik via ticketswap een duur ticket bestel.
Overigens opvallend: als je hen nog een bericht stuurt met dreigement dat je aangifte of een klacht gaat indienen en hen stuurt dat ze oplichters zijn, geven ze deels antwoord op je vraag en een andere vraag negeren ze, om vervolgens geen antwoord te geven als je meer duidelijkheid wil. Daarvoor zal je mogelijk weer maanden moeten wachten.
Sterke punten
Klanten en klantvragen negeren
Zwakke punten
(Goede) service verlenen